D vitamin és kalcium

Mennyi kalciumot és D vitamint érdemes szedni?

Bár nyáron elegendő D vitaminra tehetünk szert a napfény segítségével, ez a téli hónapokra már nem mondható el. Sok D vitamin található a halakban és a tojás sárgájában, igaz, nem biztos, hogy ezeket minden ember napi szinten fogyasztja. Valamennyi kalcium szinte minden élelmiszerben van, de a mandulában, a brokkoliban, a szójában és a zabpehelyben nagy mennyiségben található.

Ha Ön nem kívánja a napfényre és az étrendjére bízni a megfelelő D vitamin és kalciumellátást, fontolja meg D vitamin és kalcium tabletták, vagy multivitamin kombinációk fogyasztását. Ezek általában nem túl drágák, jól tolerálhatók és megfelelően felszívódnak. A kalcium tabletták néha székrekedést eredményezhetnek.

A menopauzán átesett és hormonpótlásban részesülő nők legalább 1200 mg kalciumot és 400 nemzetközi egység (NE) D vitamint kell, hogy fogyasszanak minden nap. A menopauza utáni és hormonpótló kezelést nem kapó nők, a hosszú távon szteroidot szedők, továbbá a 65. év feletti férfiak legalább napi 1500 mg kalciumot és 800 NE D vitamint kell, hogy magukhoz vegyenek. A D vitamin nemcsak a csont egészsége szempontjából fontos, de fokozhatja az izomerőt és védhet bizonyos típusú daganatos megbetegedésekkel szemben is.

A D vitamin és kalcium tabletták akkor a leghatékonyabbak, ha együtt alkalmazzák őket és étkezés közben veszik be őket.

Átvéve:  WEBBetetgtől